Bilder från min ungdom när jag jobbade inom sjöfarten.

Vad glad jag blev! Idag har jag varit ledig från mitt jobb, hade tid på lasarettet. Var färdig tidigare än jag hade beräknat och eftermiddagen ägnade jag mig åt att rensa ur och städa min klädgarderob. Hittade till min glädje en massa foton från mina tidigare arbeten, bl a från tiden när jag var anställd inom sjöfarten.
Jobbade på Silja-Line, Viking-Line, Est-Line och TT-line periodvis när jag var ung. Tog en del foton men jag trodde de hade försvunnit i någon flytt för länge sedan. Men så hittade jag dem!
Orkar inte lägga ut allt men här är några i alla fall. Skulle tro att de är tagna 1990 eller däromkring.

Mina polare och jag. Vi följdes åt på flera färjor vill jag minnas. Undrar vad de gör idag?
image62
Jag och polarn...
image63
Jag och flera och lite fler gamla kompisar. Det är jag som är inklämd bakom den ljusa flickan.
image64
På den tiden så förekom det inte att man tog alkokontroll på de anställda, vi snarare uppmuntrades att dricka. På de flesta färjor hade man t o m en egen bar för de anställda. Jag tror att jag tillbringade huvuddelen av min lediga tid där.
image65
Jag med ett glas i handen som vanligt. Tror jag hade ett glas eller en flaska i handen konstant under dessa år.
image66
Jag igen, gravt berusad som det verkar...
image67
Får hjälp till hytten.
image68
Man blir trött av att ha kul och må bra...
image69
Fler kompisar.
image70
Fest i min hytt, en av många. Naturligtvis under arbetstid. Den lediga tiden utnyttjades till att vila sig och sova ruset av sig.
image71
Jag med glaset igen... Alltid detta glas.
image72image73image74

Kommentarer
Postat av: Beneland

Shyssta brillor :)

2008-04-24 @ 22:52:23
Postat av: Börje

Maskeringen av ögonen påminner mig om kontaktannonserna i FIB-aktuellt när det begav sig - nostalgi!

2008-05-20 @ 14:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0