Hemma hos Gammal Hårdrockare.

Har surfat runt lite på diverse bloggar och har upptäckt att många verkar gilla att lägga ut bilder på sina hem, främst kvinnliga bloggare har en förkärlek till detta.
Eftersom många anser att jag är en riktig fitta så kan ju jag inte vara sämre! Därför blir det nu ett mycket avslöjande bildreportage från min lilla etta med kokvrå.

Många undrar varför jag har valt att bo i en liten etta. Inte minst min flickvän.
-"Du har ju jobb! Du har ju råd att bo större! Varför klämma in sig i en så liten lägenhet?"
Varför inte? Svarar jag.
Mitt hem uppfyller alla mina behov, dvs jag kan sova där, duscha, hålla värmen, laga mat och äta, sova, läsa, kolla på TV, sitta vid datorn och skriva eller surfa och sist men absolut inte minst: Det är billigt! Min bostad gör mig rik. Jag kan spara pengar, jag kan resa, köpa onödiga lyxprylar och käka pizza varje dag, om jag nu skulle vilja det och ja, det vill jag!
Dessvärre så kan jag inte det. Det är med pizza som med allting annat som är gott, roligt eller skönt - det är dödligt, kriminellt eller omoraliskt. Det är därför som de flesta av oss istället tvingar i oss broccoli och grovt bröd som smakar gammal jutesäck, det är därför vi sköter våra jobb istället för att råna banker och när vi går till våra jobb så är vi nyktra och funderar inte på att försöka dra igång en liten spontan knullhappening under fikarasten.
Vi tvingar i oss mat vi inte gillar, vi går nyktra till våra jobb som vi hatar och får vi stånd så tar vi en runk på toaletten för vi vill inte dö eller bli arresterade. Vi vill överleva, vi vill leva så länge som möjligt i frihet.
Hur fan kom jag in på detta egentligen?
Pizza var det ja! Varje fredag käkar jag pizza i alla fall och detta är min favorit:

image29
Men nu skiter vi i pizza! Vi skulle ju ta en rundvandring i min lilla lägenhet. Ok, här är mitt kombinerade vardagsrum och sovrum.
image30
image31
image32
Min kokvrå:
image33image34image35
Min dator. Här sitter jag gärna och skriver och sprider min oändliga visdom. Mycket och ofta.
image36
Ut till hallen:
image37
Och sist men inte minst: TV-parken.
image38


Kommentarer
Postat av: Gutegirl

ha! Den är verkligen bajsbrun!

2008-04-06 @ 18:26:19
Postat av: Sverker

Gillar mörkläggningen. Ser ut som en lya man skulle kunna brajja ner sig redigt i. Mysigt!

2008-05-20 @ 14:16:00
Postat av: Cinna

Jupp, du har rätt i att kvinnor bloggar sina hem. Det har jag gjort flera ggr =) Vi är bra på att blogga "dagens kläder" också. Får vi kanske se GH posa i jeans & t-shirt?

Jag skulle dö om jag bodde så trångt som du gör! Har du micron i vardagsrummet? Hmmm...

Intressanta grejer att titta på & läsa iaf. Hamnade här via FB & kollar alla dina länkar just nu. Fast jag heter något annat på FB... och vi har inte samtalat där.... Men jag vet ju väl vem du är. Där borta alltså.

2008-05-22 @ 12:07:53
URL: http://blogg.passagen.se/cinna.mon
Postat av: diana

Gillar ditt hem. Det ser rent, prydligt och funktionellt ut.

2008-05-23 @ 22:06:03
URL: http://bloggis.se/diana
Postat av: senilone

Jag har alltid trott att du bor i en riktig jävla svinstia. Men så var det ju inte! Fast du kanske har grovstädat hela veckan innan du tog bilderna, så brukar iaf jag få göra när jag vet att det ska komma gäster

2008-05-26 @ 12:15:45
Postat av: Tomii

Riktigt stiligt måste jag säga! Som Senilone sa; Trodde du bodde i en riktigt svinstia.. Hehe vad fel man kan ha...

Pennan är mäktigare en svärdet eller i ditt fall tangenterna... Hoppas du skriver mycket och länge till !

2008-05-30 @ 23:11:11
Postat av: Bob Riot

Visst har du en takfläkt någon stans i lägenheten?

2008-06-01 @ 17:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0